VIATOP M NIVEAU D400 samopoziomujący

Właz samopoziomujący (pływający) VIATOP M NIVEAU z żeliwa sferoidalnego znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie wskutek dużych obciążeń i dużej dynamiki ruchu zachodzi potrzeba szybkiej wymiany zużytego włazu, a często jego elementy podtrzymujące – studnia i płyta odciążająca są zdeformowane. Charakterystyczne dla włazu samopoziomującego jest to, że nie opiera się on na studni, ani płycie, więc nie przenosi obciążeń na te elementy.
Właz VIATOP M NIVEAU może być doszczelniony fabrycznie przed wodami opadowymi. Dostępny jest w wersjach z pokrywą wentylowaną lub niewentylowaną o dwóch wysokościach ramy: 140 mm i 200 mm. Właz samopoziomujący VIATOP M NIVEAU rozwiązuje wszelkie problemy, które mogą wystąpić w przypadku tradycyjnych ram okrągłych:
- odłączenie ramy od konstrukcji studni,
- brak bezpośredniego przenoszenia naprężeń na strukturę studni,
- łatwe i szybkie ponowne poziomowanie włazu.
Właz samopoziomujący VIATOP M NIVEAU posiada szerszy kołnierz ramy dla zwiększenia powierzchni łożyska i zmniejszenia naprężeń. Nowy projekt ramy to:
- nowa geometria ramy, z ostrymi krawędziami, usztywnioną obręczą, aby zapewnić idealne wyrównanie ramy do piozomu nawierzchni drogi i ułatwić instalację, zwiększoną odporność na asfalt i niższe wytwarzanie hałasu,
- zwiększona powierzchnia kołnierza ramy, aby zminimalizować ciśnienie,
- płytka kontrolna z antypoślizgową osłoną, klasa R11 zgodnie z DIN 51130,
- zwiększona gęstość % podniesionej powierzchni wzoru obliczona zgodnie z normą DIN EN 124-1, dla lepszych właściwości przeciwpoślizgowych i zwiększonej trwałości.
Właz samopoziomujący (pływający )VIATOP M NIVEAU jest lżejszy i zapewnia lepszą ergonomię niż tradycyjne rozwiązania, dlatego istnieje możliwość obsługi przez jednego człowieka.
SPECYFIKACJA
- właz samopoziomujący w klasie D400,
- właz doszczelniony fabrycznie (dodatkowa opcja),
- spełnia normę PN-EN 124-2,
- średnica otworu 610 mm,
- możliwość regulacji wysokości,
- wykonany w całości z żeliwa sferoidalnego zgodnie z normą ISO 1083,
- łatwy i szybki montaż,
- brak zjawiska nadmiernego obciążania konstrukcji włazu,
- pokrywa wymienna na pokrywę wentylowaną VIATOP,
- niemiecki certyfikat DIN CERTCO,
- profil wkładki tłumiącej powodujący zassanie pokrywy włazu i zabezpieczający ją przed poderwaniem,
- pokrywa z funkcją samocentrowania,
- pokrywa na przegubie kulistym otwiera się do 110°, a blokuje pod kątem 90° podczas zamykania,
- rama wyposażona w zaczepy ułatwiające podnoszenie,Pokrywa w wersji niewentylowanej lub wentylowanej,
- konstrukcja pokrywy pozwalająca na samoczynne otwarcie i zamknięcie w celu wypuszczenia medium, w przypadku wystąpienia ciśnienia wewnątrz studni,
- płytka kontrolna odporna na poślizg,
- nowe urządzenie blokujące,
- ciągła uszczelka elastomerowa,
- opcjonalnie zamek zabezpieczający,
- możliwość instalacji wkładki antykradzieżowej,
- możliwość logowania na specjalne zamówienie,
- rama okrągła, cylindryczna,
- skrzynka manewrowa umożliwiająca otwarcie włazu wieloma narzędziami.
Zamówienie wersji z logiem możliwe od ilości min. 50 sztuk.
![]() |
| ||||||||||||||
|
MONTAŻ WŁAZU SAMOPOZIOMUJĄCEGO VIATOP M NIVEAU w niecałą godzinę i przez dwóch pracowników
Zabudowa włazu samopoziomującego (pływającego) VIATOP M NIVEAU - dzięki specjalnej, odwróconej ramie - polega na wprasowaniu włazu w warstwę ścieralną drogi, co gwarantuje, że właz zawsze pozostaje na poziomie asfaltu. Do montażu jest niezbędny pierścień centrujący betonowy z ożebrowaniem wysokości min. H=60 mm (dla VIATOP M NIVEAU 140) lub min. H=100 mm (dla VIATOP M NIVEAU 200). Jego zadaniem jest zapewnienie odpowiedniego położenia i pionowego prowadzenia części cylindrycznej włazu.
Po usunięciu starego włazu i przygotowaniu podłoża ustawia się betonowy pierścień centrujący. Przytwierdzenie i osadzenie pierścienia prowadzącego do korpusu studni odbywa się za pomocą zaprawy szybkowiążącej o dużej wytrzymałości. Mieszanka uzyskuje swoją sprawność i gotowość do eksploatacji w przeciągu 15 minut.
Następnie ustawia się metalowy szalunek, w celu odtworzenia warstwy nośnej asfaltu.
Przed ułożeniem masy bitumicznej - na oczyszczonej wcześniej powierzchni - stosuje się emulsję bitumiczną, której zadaniem jest zwiększenie przyczepności nowej nawierzchni z istniejącym podłożem. Układanie mieszanki asfaltowej odbywa się w dwóch warstwach, które się zagęszcza.
Aby uzyskać trwałe połączenie spoiny miedzy nową i starą nawierzchnią stosuje się taśmę uszczelniającą. Zabezpiecza ona połączenie nowej nawierzchni z istniejącą przed wnikaniem wody, co uchroni dane miejsce przed działaniem niekorzystnych warunków atmosferycznych i przedłuży żywotność. Po dokładnym ułożeniu taśmy układa się ostatnią warstwę, po czym wstępnie zagęszcza się.
Następnie usuwa się metalowy szalunek i zastępuję się go korpusem włazu samopoziomującego. Aby nie naruszyć odtworzonej nawierzchni należy wykonać tę czynność szybko i sprawnie.
Ostatni etap montażu polega na zagęszczeniu nawierzchni i tym samym wbiciu korpusu włazu w warstwę nawierzchni, idealnie do górnej niwelety jezdni. Właz swoim korpusem, wchodzi w obwód pierścienia prowadzącego, natomiast górna część naszego włazu zatapia się w nawierzchni asfaltowej zapewniając równocześnie oparcie.